غرب پس از انقلاب اسلامي ايران ضربه‌ سختي خورد
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حميدرضا آيت‌اللهي پنج‌شنبه شب در نشست معرفتي «ايران متحول، غرب جديد» در خانه مشروطيت اصفهان اظهار داشت: اومانيست‌ها پس از پيشرفت فناوري در غرب در قرن 19 در وجود خدا ترديد كردند و به كساني كه به خداوند اعتقاد داشتند، لقب بيمار دادند.
وي با بيان ديدگاه‌هاي مختلف دانشمندان غربي درباره خدا افزود: در اواخر قرن 19 ماركس جمله معروف خود، دين افيون توده‌هاست را مي‌گويد و فورباخ مي‌گويد «همين آرزوهاي ماست كه تبديل به خدا شده‌ است».
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان اينكه اومانيست خدا را به فراموشي مي‌سپارد، تصريح كرد: اومانيست‌‌ها از خداپرستي به عنوان مراسم قديمي و تاريخي مردم ياد مي‌كنند و درباره حق يا باطل بودن خداپرستي صحبت نمي‌كنند.
آيت‌اللهي با اشاره به اينكه اومانيست‌ها نمي‌گويند خدا نيست بلكه بايد به خدايي كه آنها براي انسان تعريف مي‌كنند، معتقد بود، خاطرنشان كرد: اومانيست‌ها الهياتي با نام الهيات مرگ ‌خدا را در جامعه رواج دادند.
وي با بيان اينكه مجله تايمز در سال 1960 مطلبي با عنوان خدا مرد را چاپ كرد، گفت: غرب به سبب غرور علمي ناشي از پيشرفت فناوري به اين اعتقادات رسيد، اما پس از انقلاب اسلامي ايران، مجله تايمز در سال 1983 مطلبي با عنوان خدا برگشت را چاپ كرد.
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان اينكه قطعيت‌هاي موجود در غرب در ابتداي قرن 20 مورد ترديد واقع شد، تصريح كرد: فيزيك نيوتني اول قرن 20 زير سؤال مي‌رود‌ و فيزيك كوانتومي و‌ فيزيك نسبيت جايگزين فيزيك نيوتني مي‌شود.
آيت‌اللهي با اشاره به اينكه دستاورد پيشرفت فناوري در غرب به وجود آمدن جنگ جهاني اول و دوم كه 45 ميليون كشته داشت، بود، اضافه كرد: انقلاب اسلامي ايران به جهان غرب نشان داد كه روشي براي زندگي كردن به غير از روش‌هاي آنها وجود دارد؛ غرب پس از انقلاب اسلامي ايران ضربه‌ سختي خورد و اين انقلاب تعريف جديدي از انسان ارائه كرد.
وي به نظر امام درباره دو قطب شرق و غرب اشاره كرد و بيان داشت: امام خميني (ره) هيچ‌كدام از اين دو قطب را نپذيرفتند و شعار نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي را سر دادند.
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان وقايع اتفاق افتاده در غرب پس از انقلاب اسلامي ايران، عنوان داشت: پس از انقلاب موج جديد معنويت‌خواهي در جهان رواج پيدا كرد و اومانيست‌ها دريافتند كه مردم از نگاه مادي به عالم زده شده‌اند.
آيت‌اللهي با بيان اينكه اومانيست‌ها به اين نتيجه رسيدند كه مردم غرب نياز به معنويت دارند، ادامه داد: اومانيست‌ها به تبليغ معنويت‌هاي كاذب روي آوردند و بوديسم و پس از آن معبدهاي بوديسمي در غرب رواج دادند؛ آنها به ديني كه احكام و فقه نداشته باشد را ترويج دادند.
وي با بيان اينكه ارزش‌ها‌ در انقلاب اسلامي ايران تغيير پيدا كرد، خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) به انسان‌ها ارزش‌هاي تازه‌اي‌ از جمله عزت، كرامت انساني و هدف متعالي براي زندگي را آموختند و ارزش‌هاي غربي را پوچ و بي‌ارزش جلوه دادند.
 





:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: